در حال بارگذاری ...
جمعه 21 دی 1403
nus.ac.ir
برگزاری وبینار توسط دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با موضوع :

تجلیل از دانشمندان و پژوهشگران برجسته و تعامل جهت افزایش بهره وری در پژوهش های کاربردی گروه شیمی و صنایع شیمیایی

برگزاری وبینار توسط دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با موضوع :

تجلیل از دانشمندان و پژوهشگران برجسته و تعامل جهت افزایش بهره وری در پژوهش های کاربردی گروه شیمی و صنایع شیمیایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ، درابتدای این جلسه وبیناری که ساعت 19 روز دوشنبه اول دی ماه 1399 برگزار شد ، آقای دکتر شیرزادی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ، پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی ضمن تشکر  از شرکت کنندگان در این جلسه به اساتید محترم گروه شیمی دانشگاه رازی آقایان ،دکتر مسعود رحیمی ،دکتر علی اکبر زینتی زاده و سیروس زین الدینی خیر مقدم ویژه عرض کردند.

ایشان سپس ولادت حضرت زینب و روز پرستار را به مدافعین حوزه سلامت تبریک عرض نمودند و برای این قشر زحمت کش آرزوی سلامت و تندرستی کردند.

آقای دکتر شیرزادی در ادامه جلسه به مزیت اصلی دانشگاه فنی که همان تاکید بر دروس عملی است اشاره کردند و افزودند: دانشگاه فنی و حرفه ای گذرگاه بزرگ اشتغال است و ما با توجه به نیاز بازار کار فعالیت آموزشی دانشگاه را مدیریت میکنیم و تمام تلاش مجموعه دانشگاه فنی این است که ضمن نیاز سنجی بازار کار ، تکنیسین ماهر را دراختیار صنایع و بازار کار قرار دهد.

ایشان در پایان ضمن تقدیر از اساتید و دانشجویانی که طرح های پژوهشی خود را ارائه کردند ، گزارشی از تعداد کل طرح ها و اساتید فعال در این حوزه را ارائه نمودند.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان مسائل مختلف در حوزه پژوهش پرداختند و بر ضرورت تعامل بیشتر بین دانشگاه رازی و دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کردند .  خلاصه ای از مباحث  مطرح شده توسط اساتید حاضر در جلسه :

✳️ دکتر مسعود رحیمی استاد گروه شیمی دانشگاه رازی:  باید در بین دانشجویان ایجاد علاقه صورت گیرد. علاقمندی بسیار مهم است.

✳️دکتر علی اکبر زینتی زاده استاد گروه شیمی دانشگاه رازی: آشنایی بنده با آقای دکتر شیرزادی به بیش از بیست سال می رسد. بنده به خاطر ارتباط با دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رسالت اصلی آن دانشگاه  که همان تربیت تکنیسین ماهر است آشنا هستم و امیدوارم طوری عمل کنیم که دانشگاه در مسیر مهارت آموزی با ریشه علمی موفق باشد.

✳️ دکتر سبزواری عضو هیئت علمب آموزشکده اسلام آباد غرب: از تلاش های دکتر شیرزادی به خاطر ایجاد باب جدید برای پیشرفت پژوهش تشکر ویژه دارم. به خاطر تلاش های مستمر ایشان برای اولین‌بار از پژوهشگران برتر دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کنار پژوهشگران سایر دانشگاه های استان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 پژوهش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه رازی تفاوت بنیادین دارد . به علت وجود دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی پژوهش‌های دانشگاه رازی مقاله محور و بنیادین است و به علت عدم وجود دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی پژوهش های دانشگاه فنی و حرفه ای مقاله محور و بنیادی نیست بلکه به صورت کاربردی می باشد. فلسفه ی وجودی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنسین ماهر می‌باشد که پاسخگوی نیازهای صنایع و بازارکار است. دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند پلی باشد بین پژوهش‌های بنیادی و کاربردی  که در نتیجه پژوهش های بنیادی را به سمت کاربردی هدایت می‌کند . پژوهش‌های دانشگاه فنی و رازی باید مکمل همدیگر باشد.اگر ایده های دانشگاه رازی را عملیاتی کنیم می توانیم حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه را پیدا کنیم

✳️ مانشتی عضو هیئت علمی آموزشکده شماره یک کرمانشاه: دانشجویان در طول سه سال مقطع هنرستان مهارت‌های مقدماتی را یاد می‌گیرند و در دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه نیز یادگیری آن مهارت ها را ادامه می دهند. در صورت ایجاد تعامل بین اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های رازی و فنی حرفه‌ای می توانیم تئوری را به عمل تبدیل کنیم.

✳️ آقای طلوعی رییس آموزشکده اسلام آبادغرب: کیفیت مسیر ما  است نه مقصد. اگر دو عامل علاقه و انگیزه و تلاش و کوشش همزمان با همدیگر وجود داشته باشند هر کاری ممکن است. ما باید کاری کنیم که از کارگاه ها و آزمایشگاه های خودمان به درستی استفاده کنیم باید استعداد دانشجویان را پرورش دهیم هدف اصلی دانشگاه فنی تربیت نیروی آچار به دست و کارآفرین، برای رفع مشکل بازار کار است.

✳️ خانم دکتر سیفی،عضو هیئت علمی آموزشکده فنی دختران کرمانشاه:تعامل بیشتر بین دانشگاه‌رازی و فنی حرفه ای سبب تکامل و پیشرفت ما خواهد شد

✳️ خانم دکتر کرم پور ، رییس آموزشکده دختران کرمانشاه:  باید بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رازی هماهنگی و تعامل بیشتر به وجود می آید 

✳️دکتر زینتی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه رازی:  یکی از راه‌های همکاری می‌تواند تعریف پروژه‌های مشترک بین دانشجویان هردو دانشگاه باشد. حل مساله مهم ترین نکته در تعریف پروژه است